Wizytówki dostępne w mapach Google są dobrym narzędziem wspierającym zaistnienie na rynku lokalnym. Dzięki mapom Google osiągamy dojście do położenia przedsiębiorców z wielu branży. Dzięki temu użytkownik może bez problemu znaleźć sprzedawcę interesujących produktów i usług. By pokazać się wśród firm w danej lokalizacji należy założyć własną wizytówkę w mapach Google. Pośród dostępnych usług Google trzeba wyszukać usługę Google Moja Firma i podążając za wskazówkami założyć profil. Każdy następny krok zbliża nas do stworzenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypełnić takie dane jak nazwa działalności czy jej położenie oraz kontakt, po czym je zatwierdzić. Uzupełniona o odpowiednie dane wizytówka jest gotowa do użytku. Warto jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje dostępne w kolejnych zakładkach. Finalnym krokiem jest weryfikacja, by wizytówka została całkowicie aktywna. Posiadając przygotowaną wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, by stała się widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje wiele czynników. W głównej mierze duży wpływ ma dystans względem użytkownika. Poszukując sklepu bądź usługi najczęściej sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, ze względu na to wizytówka ma swoje zastosowanie zwłaszcza na rynku lokalnym. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa szansa na wyższy wynik pozycjonowania. Obok tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność pod względem frazy kluczowej. Jeżeli firma jest pozycjonowana pod konkretnym słowem kluczowym albo umieszczona na jej witrynie treść zgadza się z wpisaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje znajdujące się w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, które mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Uzupełnij informacje na temat firmy

Podstawowe dane jak nazwa, telefon i adres  lepiej uzupełnić o inne tak samo ważne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do potrzeb użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi ze strony internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki można dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron internetowych). Oprócz tego warto zapisać kategorie i podkategorie, które przybliżą Google oraz użytkownikom profil firmy, tj. jej zakres działań. Istotna jest także lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy należy dodać obszar działania, a więc szerzej np. miasto, województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie wartościowe jest też uzyskanie atrybutów. Atrybuty są zespojone z informacjami o firmie. Na przykład pokazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko znajduje się parking albo czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie uzupełniamy sami, ponieważ tworzone są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania Google. Same opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów wciąż wierzy opiniom Google, z tego względu lepiej się o nie postarać i co ważne, lepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Umieść usługi, produkty, unikalny opis i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, by wskazać najważniejsze zalety firmy, stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pokazuje się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, dlatego najlepiej skoncentrować się nad początkową częścią opisu. Co więcej dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google warto dodać swoje produkty i usługi. Uzupełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie przyciągnie większą ilość klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje także wstawianie filmów i zdjęć. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla użytkowników, ale także umożliwiają zamieszczenie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Częste dodawanie zdjęć korzystnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google zaoferować użytkownikom interesujących treści, które mogą zachęcić ich do przejścia do naszej strony WWW albo sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków i odsyłacz, za pomocą którego możemy linkować do dowolnej strony, np. podstrony z opisem usług albo innego wybranego miejsca. Wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie dostępny przez wiele czasu (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet do roku), może stać się częścią marketingu treści, w którym będziemy oferować klientom garść interesującej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana właściwie jak blogowe wpisy na stronie, ze względu na co warto zastanowić się nad zastosowaniem takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki przenoszące wprost do wizytówki są dość ważnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Warto więc rozejrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, portalami blogami i innymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, w których można zostawić odsyłający link. Dobry profil linków da Google sygnał, że warto pokazać wizytówkę na wyższej pozycji, ponieważ odsyłają do niej różne interesujące strony. Profil linków ma zatem korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Strona używa cookies
Ok