Czym jest pozycjonowanie stron? Czy jest to bezpieczny sposób na reklamę mojej strony internetowej? Jakie efekty przynosi pozycjonowanie stron? Ile kosztuje pozycjonowanie stron? To najczęściej występujące pytania zadawane przez Klientów agencją SEO zanim zdecydują się na wykupienie tego rodzaju usługi.

Skuteczność pozycjonowania zależna jest od kilku czynników, oraz stosowanych metod. Agencje SEO popisują się niezwykłą fantazją w mówieniu o tym jak szybko są w stanie wypozycjonować stronę i znajomości „tajnego algorytmu Google”. Najczęściej te agencje, oferujące tanie i szybkie pozycjonowanie, w efekcie prowadzą do ukarania stron swoich Klientów przez Google. Działają poprzez spamowanie, które w dłuższym czasie przynosi więcej szkód niż pożytku. Pozycjonowanie nieetycznymi metodami nie jest zatem wskazane, a praca nad podniesieniem takiej witryny do poprzedniej pozycji może zająć nawet kilka miesięcy.

W poniższym artykule po kolei uświadomimy Wam jak powinno wyglądać skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron www. Warto zaznajomić się z tym poradnikiem, żeby zawsze być pewnym, że nie daliśmy się nabrać oszustom, których w branży SEO nie brakuje.

Dlaczego pozycjonowanie stron jest dziś tak ważne?

Z całą pewnością możemy stwierdzić, że żyjemy w czasach Internetu. Instytucje, których strony www są często otwierane, zyskują jeszcze więcej w świecie rzeczywistym. Wzrost popularności tych serwisów nie jest wyłącznie kwestią przypadku, lecz dokładnie przygotowanej reklamy w Internecie. Metody takie jak pozycjonowanie stron, czy zarządzanie profilem na Facebooku, czy Instagramie zwiększa możliwości firm na złapanie wielu potencjalnych Klientów. Czemu pozycjonowanie stron uważane jest za najskuteczniejszą metodę? Powód jest bardzo łatwy w zauważeniu – ilość osób korzystających z wyszukiwarek, którzy w każdej chwili mogą stać się Twoimi Klientami.

Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się poszukiwać firm w sieci. Za pewne czerpałeś z zasobów wyszukiwarki Google. Po wpisaniu określonej frazy, np. Fryzjer Toruń, ukazała Ci się lista wyników. Sugerując się zasadą im wyżej tym lepiej, wchodziłeś na strony firmowe, które znalazły się w pierwszej 10. Tak też działa 90% osób korzystających z wyszukiwarek stron. Praktycznie każdy z nas zwraca uwagę na pierwsze 10 pozycji na liście wyników wyszukiwania, a jedynie nieliczni wchodzą na dalsze strony. W sumie wychodzi na to, że najważniejszym plusem pozycjonowania, jest możliwość zainteresowania swoją witryną większej liczby osób.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony wpływa na optymalizację jej wartości w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Strony układane są w tym rankingu w właściwej kolejności, adresującej do ich trafności z wpisywanym słowem kluczowym. Układanie tej listy zajmują się roboty Google, których praca bazuje na zaawansowanym algorytmie, unowocześnianym co jakiś czas. Wnioskować można że pozycjonowanie jest bardzo skomplikowaną procedurą, najczęściej poznawaną metodą wieloletnich testów, gdyż żadna agencja interaktywna na świecie nie ma dostępu do tajnego algorytmu. Realizując określone procedury w kodzie strony i patrząc na transformację jej pozycji, możemy wyłącznie domyślać się jakie są czynniki mające wpływ na skuteczne pozycjonowanie. Wśród nich najważniejsze to:

  • optymalizacja strony – maksymalizacja wydajności i zmiany w kodzie strony sprawią, że konkretna witryna będzie bardziej czytelna dla autobotów wyszukiwarki. Ogromne znaczenie ma także ilość słów kluczowych w tekstach na stronie.
  • popularność witryny – dbałość o jak największą ilość pochodzących z wartościowych stron linków zewnętrznych, oraz wewnętrznych sprawi, że podobnie jak potencjalni Klienci, autoboty Google również z łatwością zauważą konkretną stronę. Aby stworzyć bogate zaplecze linków zewnętrznych możesz postawić własne zaplecze pozycjonerskie.
  • bycie na bieżąco – profesjonalna i zachęcająca zawartość strony to jedno, a częste aktualizacje strony to drugie. Wartościowe według Google witryny to takie, na których ciągle coś się dzieje. Przy okazji zadbasz w ten sposób o swoich czytelników.
  • responsywność – jest dzisiaj bardzo ważna, przez to że co raz więcej ludzi korzysta z urządzeń mobilnych. Strony responsywne dopasowują się do wielkości danego ekranu i zawsze działają szybko, co jest kolejnym plusem dla robotów Google.

Zostały tu wymienione jedynie nieliczne przykłady czynników które oddziałują na pozycję strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Spora liczba agencji SEO zaczyna pracę z Klientem od omówienia fraz kluczowych. Prawdziwi fachowcy pomogą Ci wyszukać takie słowa, dla których zaawansowany wzrost pozycji strony będzie kwestią kilku tygodni. Niektóre firmy zaproponują Ci stworzenie własnego zaplecza SEO, lub użycie ich bazy. Nie obawiaj się tego pomysłu. Jest to sygnał, że agencje te dbają o Klienta, a nie naciągają go na niebezpieczny spam, który jak już wiecie, może was wiele kosztować. Co do ceny, typowe pakiety pozycjonowania zaczynają się już od 100 złotych miesięcznie. Czy jest to wygórowana cena? Nie, jeśli zdasz sobie sprawę ilu nowych Klientów możesz zdobyć tylko przez fakt, że Twoja strona będzie wyżej niż strony konkurencji. Jeszcze jedno – efekty pozycjonowania widoczne są po dłuższym czasie. Jeśli ktoś zaoferował Tobie znacznie krótszy termin, może być to sygnał, że stosuje niebezpieczne metody.

Zależy Ci na bezpiecznym pozycjonowaniu – odwiedź naszą stronę i zostań z nami na dłużej: pozycjonowanie stron

Strona używa cookies
Ok